چطور با شلف دیواری دکوراسیون خانه را زیر و رو کنیم؟

شلف دیواری برای دکوراسیون

شلف یا قفسه بندی باز از المانهای پرکاربرد برای زیباسازی فضای منزل، محیط کار و.. است. اولین بار شلفها به‌عنوان جایگزینی برای طاقچه معرفی شدند. بعدها نیز آنها را برای آشپزخانهها به‌کار گرفتند. درواقع استفاده از قفسههای چوبی برای نگهداری وسایل و جلوگیری از ریختوپاش، از زمان قدیم موضوعی جا افتاده بود. بعد از مدتی پای شلفها به بالای شومینه هم کشیده شد و با گذر زمان کاربردشان در دکوراسیون خانه بیشتر و بیشتر شد؛ تا جایی که علاوه‌بر جنبه زیباسازی، برای استفاده بهینه از فضاهای خالی نیز به‌کار گرفته شدند. در این مقاله مجموعه ای از دکوراسیون خانه با شلف دیواری را مرور میکنیم. چنانچه قصد خرید شلف داشته باشید نیز می توانید از خدمات ما استفاده نمایید.

کاربردهای شلف دیواری در منزل

اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی، هال، حمام و دستشویی، همگی از مکانهایی هستند که میتوان از شلف برای تکمیل دکوراسیون آنها استفاده کرد. در ادامه دانه‌به‌دانه به‌سراغ قسمت‌های مختلف یک خانه می‌رویم و محل‌های مناسب برای نصب شلف دیواری را بررسی ‌می‌کنیم.

کاربرد شلف دیواری در آشپزخانه

استفاده از شلف های دیواری در آشپزخانه از گذشته مرسوم بوده ولی در حال حاضر گسترش چشمگیری پیدا کرده است. شلف دیواری در آشپزخانه نه‌تنها برای زیباسازی فضا، بلکه برای استفاده به‌عنوان کابینت، قفسه و نگهدارنده نیز کاربرد دارد.

ناگفته نماند که شلف در آشپرخانه محدودیت نصب ندارد، اما معمولاً در بالای کابینتهای زمینی و یا به‌جای کابینتهای بالایی استفاده میشود. علاوه‌بر آن شما می‌توانید آن را بالای ظرفشویی، اجاق گاز و اطراف هود هم نصب کنید و ظاهر زیبایی به فضا بدهید. البته یک نوع دیگری از شلف نیز هست که تنها برای استفاده در آشپزخانه طراحی شده که به آن شلف میلهای می‌گویند و برای نگهداری کفگیر و ملاقه کاربرد دارد.

شلف دیواری در آشپزخانه

کاربرد شلف در فضاهای بلا استفاده خانه

بعضی از فضاهای خانه هستند که به اصطلاح، فضای پِرت نام دارند. ما می‌توانیم با نصب شلف در این فضاها، خیلی راحت از گوشه و کنار خانه بهره ببریم. توجه کنید که این ایده برای منازلی که متراژ کمی دارند بسیار مناسب و کاربردی است، زیرا به اینصورت شما می‌توانید از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشید و دیگر از کمبود جا در آپارتمان‌تان شکایتی نداشته باشید.

کاربرد شلف دیواری در هال، پذیرایی و راهرو

هال، پذیرایی و راهرو بهترین مکانها برای نصب شلف و قفسه‌اند، زیرا تأثیر زیادی در زیباسازی فضای داخلی خانه دارند. با نصب شلف شما می‌توانید دیوارهای بزرگ و بلا استفاده در این فضاها را به بهترین شکل و زیباترین فرم پر کنید. آموزش نصب شلف دیواری دارمازو را مطالعه نمایید.

در چنین فضاهایی بهتر است روی شلف را با اکسسوریهایی مانند: تابلو، آینه، گل و حتی کتاب تزیین کنید. کارشناسان دارمازو به‌عنوان تیمی که دهها سال است که در صنایع چوب و دکوراسیون تجربه دارند، پیشنهاد میکنند در راهروها و کنار شلف از آینه و جاکلیدی هم استفاده کنید تا هم کاربردیتر شوند و هم چشم‌نوازتر.

همچنین برای اتاق پذیرایی یا ناهارخوری نیز استفاده از شلف در اطراف تلویزیون را پیشنهاد میکنیم تا از آن برای نگهداری اکسسوری یا دیویدی پلیر و… استفاده کنید.

علاوه‌بر آن، فضای پشت مبلها نیز میتواند مکان مناسبی برای نصب شلف باشد. درضمن منازلی که فضای کافی برای استفاده از کنسول ندارند، میتوانند از شلف دیواری استفاده کنند.

شلف دیواری در هال و پذیرایی

کاربرد شلف دیواری در اتاق خواب

استفاده از شلف در اتاق خواب بیشتر جنبه تزیینی دارد و خب معمولاً بالای سر تخت خواب را برای نصب شلف دیواری انتخاب میکنند. ما این گزینه را برای مناطق و استانهای زلزلهخیز ایران اصلاً پیشنهاد نمیکنیم.

اگر اتاق خواب‌تان پنجره داشته باشد، به‌غیر از بالای تخت، کنار پنجره و نزدیک درب اتاق نیز مکانهای مناسبی برای نصب شلف دیواری هستند.

کاربرد شلف دیواری در اطراف پنجره

خانههای امروزی فضای کمی دارند با این حال معماران سعی دارند، آنها را به گونهای طراحی کنند که در طول روز از نور طبیعی خورشید بهرهمند باشند. پس اگر مجبور شدید فضای جلوی پنجره را کمد و یا کابینت بگذارید، بهتر است از شلف استفاده کنید تا راه ورود نور را به‌طور کامل نبندید.

به‌طور کلی استفاده از شلف در کنار پنجره، جلو و یا حتی بین دو پنجره بر زیباسازی فضا تأثیر بسیاری خواهد گذاشت.

کاربرد شلف در اتاق کار و مطالعه

استفاده از شلف در چنین فضاهایی نه تنها جنبه تزیینی دارند؛ بلکه به‌عنوان نگهدارنده کتاب هم میتواند استفاده شود. برخی افراد نیز از شلف برای نگهداری تندیسها و جوایز خود استفاده میکنند.

کاربرد شلف دیواری در حمام و دستشویی

حمام و دستشویی نیز مکانهایی هستند که به تازگی در لیست فضاهای مناسب برای نصب شلف در نظر گرفته می‌شوند. نصب شلف به‌خصوص در کنار روشویی و دوش کاربرد زیادی دارد و میتواند حتی جنبه تزیینی هم داشته باشد. تیم متخصص دارمازو برای نگهداری حوله، دستمال کاغذی، صابون، اسپری خوشبو کننده هوا، عود و… در حمام و دستشویی نمونههای متنوعی طراحی کرده است که شما می‌توانید با ورود به صفحه محصولات، آنها را مشاهده کنید.

کاربرد شلف در گلخانه و بالکن

اگر منزل شما در طول روز نور خوبی دارد، میتوانید شلفهای دیواری متناسب با محیطتان را نصب کنید و از پرورش گل در فضای خانه لذت ببرید. علاوه‌بر آن، گلخانهها و پاسیوها نیز مکانهایی مناسب برای نصب شلف دیواری هستند تا هم گلها نظم بگیرند و هم فضای اطراف ریختوپاش نباشد.

سخن پایانی

شلف دیواری یکی از گزینه‌های عالی برای زیباتر کردن فضای خانه است و البته جنبه کاربردی هم دارد که در این مقاله به‌طور کامل بررسی کردیم. معمولاً طراحی شلفها ساده، زیبا و به دور از تجملات است، این ویژگی باعث شده است تا با هر محیطی در خانه ست شوند. خبر خوب اینکه تیم متخصص ما، شلف انتخابی شما را با هر رنگ، طرح و ابعادی که بخواهید میسازد. پس فقط کافیست فضای مورد نظرتان را در آپارتمان اندازه بگیرید و نگران به هم خوردن دکوراسیون خانه‌تان هم نباشید. چنانچه قصد خرید شلف دارید نیز باید نکات طلایی خرید شلف را در نظر بگیرید.

لطفاً نظر خودتان را درباره این مقاله با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید تا در صورت لزوم بتوانیم مطلب را بر اساس نظرات شما کامل‌تر کنیم.

این نوشته در blog ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید