محبوب ترین سبک های طراحی داخلی در سال 2018

 

     طراحی داخلی را میتوان به انجام گروهی از کارهای مختلف که مربوط به نمای دکوراتیو یک پروژه و هماهنگی فضای پروژه برای فعالیت‌های انسانی اطلاق نمود که نسبت به منطقه زندگی، فرهنگ‌ها و زمان‌های مختلف تفاوت دارند. طراحی‌های مختلف را به عنوان سبک‌های گوناگون نامگذاری کرده‌اند. ما محبوب ترین سبک های طراحی داخلی در سال ۲۰۱۸ را در این مقاله معرفی می‌کنیم.

 

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

مدرن یک اصطلاح طراحی گسترده است که به طور معمول به یک خانه با ساختارهای دقیق و خطوط تمیز و هندسه واضح ، یک پالت رنگ ساده و استفاده از مواد می تواند شامل فلز، شیشه و فولاد اشاره کند.

طراحی مدرن در هر عنصر، از جمله مبلمان، احساس سادگی می کند..

در اواسط دهه 1900 برخی از قطعات نمادین در طراحی مدرن تولید شد . استادان مدرن در اواسط قرن، راه های خلاقانه برای استفاده از مواد جدید مانند پلاستیک قالب، تخته سه لا و آلومینیوم را در طراحی صنعتی تعریف کردند. قطعات آن بسیار متنوع هستند و می توانند طیف وسیعی از سبک های طراحی را تکمیل کنند.

 

سبک های طراحی داخلی

معرفی سبک های طراحی داخلی

سبک های دکوراسیون منزل

 

سبک قرون وسطی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی داخلی در قرون وسطی پس از فروپاشی امپراطوری روم غربی شکل گرفت و با ادغام از رنسانس و عصر کشف آغاز شد. دوره متوسط اروپا از قرن پنجم تا قرن بیستم الهام بخش بود، زیرا طراحی قرون وسطایی بسیاری از خصوصیات راپذیرفت. قطعه سنگ بزرگ و سالن های غذاخوری چوبی آن دوران با ظرافت مدرن وبا شکوه، ایده قرون وسطایی را به نمایش می گذارند تا جذابیت و زیبایی را با ویژگی های دراماتیک اما پیچیده ارائه دهند.

نقطه کانونی قابل توجهی که واقعا طراحی داخلی قرون وسطایی را کامل می کند یک اجاق گاز یا شومینه است و این قطعا یک ویژگی است که جوهر طراحی داخلی قرون وسطایی را جذاب می کند.

لوازم جانبی از جنس مس، برنج یا آهن، مانند یک لوستر همراه با مبلمان چوبی تزئین شده و تخت های ساخته شده از چوب بلوط کمک خواهد کرد تا بتوانید یک محیط داخلی به سبک قرون وسطایی طراحی کنید.

 

سبک های دکوراسیون داخلی

معرفی سبک های دکوراسیون داخلی

سبک قرون وسطی در طراحی دکوراسیون داخلی

 

سبک مینیمالیسم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سبکی با اجزاء ساده اما سازنده و در عین حال مدرن. هدف آن ایجاد یک ترتیب ساده، صلح آمیز و فضایی منظم است.

جنبش های هنری مینیمالیستی دهه های 1960 و 1970 و با الهام از طراحی سنتی ژاپنی و فلسفه ی ذن، منحنی های مینیمالیست، مفاهیم مدرنیسم را در یک پالت تقریبا خالصانه بیان می کنند.

سفید انتخاب بسیار خوبی برای طراحی مینیمالیستی است، همراه با  رنگ کرم و دیگر سایه های طبیعی. اگر نگران انتخاب های رنگی خود در دکوراسیون مینیمالیستی باشید، می توانید به جای سفید رنگ خاکستری، زرد یا قهوه ای انتخاب کنید.

 

سبک مینیمالیسم در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک مینیمالیسم در طراحی داخلی منزل

سبک مینیمالیسم طراحی داخلی

 

سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طرح اسکاندیناوی مانند دیگر همتایان مدرنیستی خود، حرکت به سوی سادگی، کارکرد و کارایی را به نمایش می گذارد. 

سبک اسکاندیناوی از ریشه های نوردیک ریشه گرفته و صدای نرم و خیره کننده داخلی را بیان می کند.  سبک اسکاندیناوی از پیچیدگی سبک های سنتی فاصله می گیرد و بیشتر بر عناصر معاصر تمرکز می کند.یک ایده اسکاندیناوی ایده آل از تمرکز بر عملکرد، پراگماتیسم و ​​زیبایی شناسی است.  سادگی نسبی آن باعث می شود که سبک اسکاندیناوی طراحی دوست داشتنی از جهان معاصر باشد..

طراحی ها  در این سبک اغلب با نور طبیعی بازی می کنند که یک محصول گرم در کشورهای شمال اروپا است.

سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی

 

سبک صنعتی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سبک طراحی داخلی صنعتی به طور گسترده ای در اوایل قرن بیستم توسعه یافت. در پایان انقلاب صنعتی دوم، روند رو به رشد جهانی شدن بیشتر شد. کارخانه های اروپای غربی بسته و به کشورهای کم هزینه نقل مکان کردند و این ساختمان ها خالی و متروکه شدند.

اما این کارخانه ها برای تبدیل شدن به مسکن کاملا مناسب بودند. با گذشت زمان، شهرها به طور فزاینده ای بزرگتر شدند و فضای کمتری به خود گرفتند. تبدیل مناطق صنعتی قدیمی در اطراف شهر به محله های مسکونی یک راه حل منطقی بود.

 سبک طراحی صنعتی شامل برخی از عناصر کلیدی مورد استفاده از جمله آجر و لوله های در معرض دید، کف پوش بتنی و پنجره های بزرگ باز است.  دیوارها نیز بدون پوشش و با همان نمای آجری استفاده می شوند. این عناصر کمک می کنند فضای یک “انبار” احساس شود که هدف نهایی این سبک طراحی است. این سبک شامل مواد خام می شود تا فضا ناتمام احساس شود.

 

سبک صنعتی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سبک صنعتی طراحی دکوراسیون داخلی

سبک صنعتی در طراحی داخلی

 

سبک معاصر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

در اصل، کلمه “معاصر” به معنی “لحظه” است، با توجه به سالهای دهه 1970، این سبک منحصر به فرد است، زیرا عناصر بسیاری از زیبایی های دیگر را در بر می گیرد. در آن، شما می توانید گره های مدرن، سنتی، دکوراسیون هنری و حتی طراحی های آینده را مشاهده کنید.

در بعضی موارد، احتمالا زمانی بوده است که همه ما طراحی داخلی مدرن را با سبک معاصر اشتباه گرفته ایم، و هرچند که این دو سبک شباهت ها را به اشتراک می گذارند اما تفاوت های اساسی با هم دارند.

به عنوان مثال، سبک معاصر ممکن است شامل خم شدن خطوط در طراحی باشد، در حالی که طراحی مدرن از خطوط صاف پیروی می کند.

سایه های خنثی سنگ بنای طراحی معاصر است. اگر این سبک را انتخاب کرده اید، سیاه، سفید و خاکستری باید اکثریت طراحی شما را تشکیل دهند. 

استفاده گسترده از فلز، سنگ، و شیشه مات به خوبی در یک اتاق تزئین شده در سبک معاصر کار می کند. برای نرم کردن و گرم کردن فضا، از پارچه های بافت در رنگ های ساده برای پنجره ها، بالشت ها یا فرش ها استفاده کنید. در اتاق های معاصر، گیاهان و گل ها باید در ظروف ساده و قابل توجه باشند. شکوفه های بزرگ با برگ های بزرگ و جالب می تواند معاصر بودن فضا را به رخ بکشاند.

 

سبک معاصر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سبک معاصر دکوراسیون داخلی

سبک معاصر در طراحی داخلی

 

سبک سنتی (کلاسیک) در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی داخلی سنتی گرمی و ظرافت گذشته را در حال حاضر به ارمغان می آورد. این سبک دارای تاریخچه طولانی و غنی است . سبک سنتی امروزه در دوره ی کلاسیک یونان باستان و رم بیش از 2000 سال پیش ریشه دارد و در واقع شامل طیف گسترده ای از سبک هایی است که قبل از جنبش مدرن در اوایل قرن بیست و یکم اجرا شده است که زیبایی و راحتی را به ارمغان می آورد و راهی عالی برای کسانی است که بوسیله عتیقه، هنر کلاسیک، تقارن و طراحی غنی از تاریخ قدردانی می کنند.

در حالی که سبک سنتی در گذشته ریشه دارد – هنوز هم با سبک و راحتی که ایجاد می کند، حال حاضر را در بر میگیرد و آن را محبوب ترین سبک در آمریکا می کندزیبا، تصفیه شده، غنی و گرم.

 

سبک سنتی در دکوراسیون منزل

سبک سنتی کلاسیک در دکوراسیون

 

سبک کانتری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سبک کانتری معمولا سبک اروپایی (مخصوصا انگلیسی، آمریکایی یا فرانسوی) است.

رنگهای گرم، خشنی و همچنین مبلمان چوبی پوشیده و زینتی نشانگر سبک طراحی کانتری است. این سبک الهام بخش کلیدی خانه است.

طراحی کانتری ممکن است شامل صداهای نرم و گرم از مواد قرمز، زرد یا طلا و طبیعی مانند سنگ و آجر باشد. طراحی کانتری می تواند شامل مجموعه ای از ظروف چینی فانتزی و پارچه های سنگین و پوشش های تخت باشد.

به استثنای مزایای اصلی، سبک کانتری شامل زیبایی گرانبها، منعکس کننده تنوع سبک است. در عین حال، آن را به بهترین سنت های هر کشور پایبند است، نشان دادن جذابیت روستایی هر یک از آنها از طریق چیزهای ساده، شناخته شده از دوران کودکی. این سبک برای هر کشور منحصر به فرد است.

 

سبک کانتری در دکوراسیون منزل

سبک کانتری در دکوراسیون اتاق خواب

سبک کانتری

 

سبک ساحلی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

تازه، آرام و هیجان انگیز همه کاره، درست مانند اقیانوس که الهام بخش آن است، سبک ساحلی، الهامات ارگانیک را به ابعاد جدید می برد. 

سبک ساحلی یکی از سریعترین سبک های طراحی در حال رشد است و دکوراسیون آن به مراتب بی نظیری می رسد. تقریبا همه به سبک دکوراسیون ساحلی علاقه دارند، چرا که یادآور یک زمان سرگرم کننده و آرامش بخش در ساحل است.

یکی از بهترین جنبه های طراحی ساحلی توانایی آن در ایجاد آرامش است. این که آیا شما تنها چند متر از امواج  فاصله دارید و یا یک هزار کیلومتر، با قدم زدن در یکی از این اتاق ها باید احساس اینکه شما در تعطیلات هستید را در شما بوجود بیاورد.  ساده ترین راه برای رسیدن به این نتیجه، استفاده ازروانشناسی رنگ ها در دکوراسیون منزل  است.

سبک ساحلی در دکوراسیون منزل

سبک ساحلی

سبک ساحلی در دکوراسیون اتاق خواب

 

سبک شبی شیک(shabby) در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

یک سبک کاملا نرم است که به طور کامل برای کلبه مناسب است، اما می تواند در خانه های مدرن نیز استفاده شود.

سبک طراحی داخلی شبی شیک تقریبا در دهه 1980  در برریتانیا ابداع شد، اما امروز هنوز هم محبوب است. 

یکی از خصوصیت های بارز این سبک استفاده از لوازم بازسازی شده می باشد. مانند مبلمان، لوازم تزیینی و حتی درهای چوبی. در سبک شب شیک از لوازم ظریف و رمانتیک اسفاده فراوان می شود. رنگ های ملایم و شاد نیز از ارکان اصلی این سبک می باشد، بطوریکه این سبک را به ظرافت زنانه تشبیه می کنند.

سبک شبی شیک در طراحی دکوراسیون

سبک شبی شیک در دکوراسیون آشپزخانه

 

 

 

سبک رمانتیک در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سبک طراحی داخلی رومانتیک ببعد از جنگ جهانی دوم و برای بازسازی خانه ها در دهه های 1940 و 50 میلادی ابداع شد تا بتواند فضاهای گرم و صمیمی ایجاد کند. این سبک در حال حاضر نیز  بسیار محبوب است.

سبک رمانتیک محیط منزل را برای شما ظریف،آرام، گرم، عاشقانه و بسیار راحت  می کند. رنگ های گرم و خنثی از ویژگی های بارز این سبک می باشند تا فضایی آرامش بخش را ایجاد کنند.

یک نورپردازی آرا م و ظریف بوسیله شمع ها نیز یکی از ارکان اصلی این سبک است.

این سبک را به راحتی می توان با سبک های دیگر در هم آمیخت.

 

سبک رمانتیک در دکوراسیون اتاق خواب

سبک رمانتیک در دکوراسیون

سبک رمانتیک در دکوراسیون حمام

سبک آسیایی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

یک سبک معتبر که به آرامی راه خود را در طراحی داخلی مدرن پیدا کرده است، دکوراسیون آسیایی با نوع خاصی از صلح و آرامش منتشر می شود.

 اکثر ما در شیوه زندگی شهری پر سرعت و با استرس فراوان زندگی می کنیم، ما می توانیم با طراحی یک فضای آسیایی کاری کنیم تا وقتی از محیط شهری به خانه های مسکونی خود باز می گردیم با یک فضای صلح آمیز و سرشار از آرامش جسم و روح خود را بازیابیم.

در اصل، طراحی آسیایی ترکیبی از چندین سبک مختلف کشورهای ژاپن،چین،هند،ویتنام و حتی خاورمیانه است. با این حال، برای اکثر موارد، اغلب تحت تاثیرات شرقی است که چندین قرن پیش در خاور دور ایجاد شده است. 

طرح های آسیایی عمدتا از رنگ های طبیعت الهام گرفته می شوند و اغلب از چشم اندازهای منظره تقلید می کنند و رنگ های طبیعی را متناسب با محیط داخلی به کار می گیرند. سعی کنید از پرده های چوبی، آینه دیوار آسیایی یا جزئیات بامبو استفاده کنید.

 

سبک آسیایی

سبک آسیایی در دکوراسیون منزل

سبک آسیایی در طراحی اتاق خواب

 

سبک بوهمیان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

بوهمیان یک سبک محبوب برای طراحی خانه و مد است.

دکوراسیون بوهمی، روح بی رحم و پرماجرا از شیوه زندگی آوانگارد را جذب می کند. 

سبک بوهمی با افراد آزاد و متمرد در ارتباط است که فلسفه شخصی خود را بدون هیچگونه محدودیتی از هنجارهای جامعه معاصر بیان می کنند.

طراحی بوهمی برای افرادی است که در خارج از جعبه فکر می کنند. این یک طراحی است که شما را مجبور نمی کند به برخی از قوانین طراحی مانند دیگران بچسبید. طراحی داخلی بوهمیان تصادفی و شلوغ است. در یک اتاق بوهمی هیچ نقطه لخت وجود ندارد. اگر فضای خالی دارید، آن را با نقاشی ها، بالش ها و مجسمه ها پر کنید. فضای داخلی بوهمی با لوازم جانبی کامل است.

 

سبک بوهمیان

سبک بوهمیان در دکوراسیون

سبک بوهمیان در منزل

 

سبک روستایی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

همان طور که از نام این سبک مشخص است سبک روستایی از یک زندگی و خانه روستایی الهام گرفته است. چوب یکی از عناصر اصلی این سبک می باشد و در همه جا دیده می شود.

دکوراسیون روستایی تاکید بر اجزاء طبیعی و مصنوعی، چوب خام، سنگ و چرم، پوست و پارچه های پشمی با لمس های غیر منتظره و خم شدن پیچیده است.

 

سبک روستایی

سبک روستایی در دکوراسیون

 

سبک هالیوود Hollywood در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

این سبک در اواسط قرن بیستم میلادی به تقلید از فیلم های فاخر هالیوود ابداع شد و در کالیفرنیا بسیار محبوب بود. این سبک طرحی بسیار چشمگیر و با شکوه است و بسیار به لوکس بودن، تجمل گرایی و دیده شدن تاکید دارد.

رنگ های صورتی گرم و سبز، سیاه و سفید، فیروزه ای و زرد لیمویی – یکی از قابل توجه ترین ویژگی های این سبک هستند. لوسترهای بزرگ، شیشه های رنگی، فلزات گرانبها و در بعضی مواقع آینه های با کیفیت بالا از ویژگی های اصلی این سبک هستند.

 

سبک هالیوود

 

 

دیدگاهتان را بنویسید