رنگ طلایی در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل با رنگ طلایی

رنگ ها احساسات مختلفی در روحیه و رفتار ما ایجاد می کنند. از این رو انتخاب یک رنگ مناسب و به طبع آن نحوه بکارگیری هر رنگ می تواند به درستی، شخصیت و رفتار ما را ارتقا دهد. رنگ طلایی یکی از رنگ های پر طرفدار و مناسب دکوراسیون منزل می باشد که باید به طور عاقلانه در طراجی داخلی برای ایجاد یک فضای مناسب استفاده شود.

رنگ طلایی همواره با حس موفقیت، لوکس بودن، اعتبار، پیروزی و ثروت همراه است.

مشکی و طلایی ترکیبی است که به زمان مصر باستان، قسطنطنیه و روم می رسد. البته، فراعنه و امپراطورهای روم، مقدار زیادی از طلای واقعی را در هنگام تزئین داخلی داشتند.

 

ترکیب رنگ مشکی و طلایی در دکوراسیون منزل

نکته بسیار مهم این است که استفاده بیش از حد رنگ طلایی در دکوراسیون منزل می تواند بسیار آزار دهنده و کسالت آور باشد. رنگ طلایی را میتوان با چند رنگ دیگر ترکیب کرد که از محبوبترین آنها باید به مشکی  وسفید اشاره کرد.

 

رنگ مشکی و طلایی در طراحی داخلی

 

در سبک کلاسیک می توانید بسیار راحت از رنگ طلایی استفاده کنید، از جمله در قسمت هایی از مبلمان، قاب تابلو ها و مجسمه ها.

در سبک مدرن نیز استفاده از رنگ طلایی میتواند بر لوکس بودن فضا تاکید کند، اما در این سبک استفاده از این رنگ محدودتر است و سعی می شود در سطوح صاف از آن استفاده شود.

طلایی یکی از رنگ های گرم است و به همین دلیل است که استفاده محدودتری نسبت به رنگ های سرد در دکوراسیون منزل استفاده دارد و با رنگ های دیگر ترکیب می شود.

 

رنگ طلایی در سبک کلاسیک

رنگ طلایی در سبک مدرن

 

ترکیب رنگ آبی با طلایی در دکوراسیون منزل می تواند یک فضای بسیار آرامش بخش و شگفت انگیز به ارمغان بیاورد. البته باید به درستی استفاده شوند.
رنگ آبی می تواند برای ایجاد یک فضای مرموز استفاده شود، به مراقبه کمک می کند، آسمان و دریا را برای ما یادآوری می کند، در نتیجه آرامش بخش است و به تمرکز بهتر کمک می کند.

 

ترکیب رنگ آبی و طلایی در طراحی داخلی

 

لوستر بهترین مکان برای شروع تزریق درخشش به خانه است. در سبک کلاسیک بهتر است از لوستر هایی استفاده کنید که فلز سنگین و زیادی نداشته باشند و در عوض  شیشه های زیادی  داشته باشند. امادر سبک مدرن می توانید از لوستری استفاد ه کنید که در آن از فلز بیشتری استفاده شده است.

 

لوستر طلایی در سبک کلاسیک

 

استفاده از رنگ طلایی در اتاق خواب بستگی به سبک طراحی داخلی شما دارد.

برای فضایی که از سبک کلاسیک دکوراسیون پیروی میکند بهتر است فقط در قسمت اکسسوری ها از این رنگ استفاده کنید مانند تخت خواب، کوسن ها، پرده ها و لوازم تزئینی. اما در یک فضا به سبک مدرن که اکسسوری ها ساده هستند می توانید بر روی دیوارها از کاغذ دیواری با تناژ طلایی و حتی رنگ طلایی استفاده کنید.

 

رنگ طلایی در اتاق خواب

 

استفاد ه از رنگ طلایی در دکوراسیون  آشپزخانه ها محدودتر از فضاهای دیگر می باشد.
در قسمت دستگیره های کابینت ها، قسمتی از کاشی ها، شیرآلات و یا لوستر آشپزخانه.

 

رنگ طلایی در آشپزخانه

 

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام منازل در سال های اخیر بسیار مورد علاقه و پرکاربرد بوده و توانسه به فضای بی روح و سرد این فضا ها جان دهد و به یک فضای آرام بخش و جسور تبدیل کند.

 

رنگ طلایی در سرویس بهداشتی

 

دیدگاهتان را بنویسید